donderdag 21 juli 2011

Dag 19 (dinsdag 19 juli) … reizen, zwemmen, shoppen…

Eigenlijk verliep deze dag zoals jullie eerder reisdagen op dit blog hebben kunnen lezen. Via Google Maps hadden we de route van vandaag berekend op ietsje meer dan 4 uur… de TomTom berekende Key West-Fort Lauderdale in bijna 5 uur…

We begonnen de dag weer met een heerlijk ontbijt van Doubletree. Het is voor mij wel het lekkerste ontbijt van deze vakantie… gewoon lekker de keuze. Ik begin met een pannenkoekje met fresh cheese, volgens mij een beetje Mexicaans… echt lekker met verse aardbeien (en slagroom).

We pakken alle spullen en stouwen (echt…) ze in de auto (dat wordt nog wat reorganiseren voordat we in het vliegtuig kunnen). Dan rijden we om 9 uur weg uit Key West. Het was leuk hier maar doordat ik zoveel positiefs had gelezen had ik misschien te hoge verwachtingen. Maar we hebben ons hier zeker vermaakt hoor!!

We rijden lekker door en na een aantal uur maken we een stop bij de CVS voor wat drinken en een plaspauze. Zo heerlijk hier dat bijna iedere winkel gewoon een toilet heeft! Milan vindt een rek met ZhuZhuPets (een soort knuffelhamsters die geluid maken). In Nederland zijn deze vrij prijzig maar hier staat een bordje 5/$10 … het zal toch niet? Ik informeer en wat blijkt.. alles is $2 per stuk, zelfs de politiestations die geprijst staan voor $24.95. Ze kiezen allebei een beestje en een accessoire en nog een setje kleertjes en zo hebben we er dus 5 (maar ze verkochten ze ook gewoon voor $2 los hoor). Nog wat chips en M&M’s (pindakaas en pretzels!!) en we kunnen Key Largo weer verlaten.Ze zijn een tijd zoet op de achterbank met hun nieuwe spullen.

Even later rijden we weer langs de outlet in Florida City en ons hotel in Homestead zien we ook vanaf de snelweg liggen. We lunchen in Florida City, de naam van de tent zal ik maar achterwege laten… het was weer zo’n grote gele letter Glimlach

Tegen 2 uur arriveren we in Fort Lauderdale, wat is het hier mooi!! We rijden langs het strand richting het hotel en als we de oprit van het hotel oprijden krijgen we een kaartje met het nummer dat we moeten bellen als we onze auto weer terugwillen… dit hotel (Westin Beach Resort) heeft alleen Valet Parking (en je betaalt er $25 per dag voor) dat wisten we van te voren. Maar door het ‘koopje’  op Priceline van $70 per nacht nemen we dit graag erbij!! Dit is luxe!

We krijgen een kamer in de Noordwing van het hotel op de 11e verdieping aan de zijkant. Daardoor hebben we zowel (deels) zeezicht als uitzicht op de intercoastal waterway. Leuk! Wat varen daar trouwens een giga jachten zeg!

IMG_0620[1]

Nadat we de koffers op de kamers hebben gezet gaan we eerst snel weer de zwemspullen aan doen. We gaan lekker naar het zwembad (op de derde verdieping) en blijven daar twee uurtjes. Andy en Mauro gaan ook nog even op het strand kijken dat met een loopbrug vanaf het hotel te bereiken is (dan hoef je de weg niet over te steken). We krijgen trouwens ook 2 bedjes gratis op het strand.

Dan gaan we omkleden en op pad… we willen naar de Sawgrass Mills, de grootste shopping mall van Florida (volgens de boekjes)… daar moeten we natuurlijk wel geweest zijn. We rijden verkeerd… en doen er heeeeel lang over om er te komen, ik wil er niet meer over nadenken… Uiteindelijk valt het mee omdat de jongens in diepe slaap zijn gevallen en heel graag naar de Build-a-Bear willen dus ze zijn heel lief Glimlach.

Als de TomTom het toch heeft gevonden parkeren we bij de SuperTarget en gaan eerst wat eten… of toch niet want vlak bij de foodcourt zien ze de Build-a-Bear al… In Orlando kwamen we erachter dat er Smurfen zouden komen. Mauro spaart smurfen dus hij wil ze zien! We gaan kijken, de knuffels die je kunt laten maken vinden we niet bijzonder maar Milan wil er toch graag een. We zien die alweer in een grote mand op zolder verdwijnen dus we sluiten een andere deal met hem, wel het smurfenshirtje maar op een gewone (goedkoopste) beer (van $10). Hij helemaal blij want hij zeurt al lang dat hij ook een ECHTE build-a-bear wil sinds Mauro er 1 heeft uit NY. We bietsten ook nog de smurfenposter erbij dus helemaal goed.

Speciaal voor Robert-Jan (MattRob), we kwamen bij de Build-a-Bear ook nog een outfit tegen die uitstekend bij je nieuwe t-shirt past!

IMG_0624[1]

Dan eten… kids kiezen Burger King, wij Chinees. Niet bijzonder maar het vult de maag en we krijgen er weer energie van. Door onze ‘verdwaling’ hebben we shoptijd verloren dus de pas moet erin! We lopen de Mall door en vinden wel weer e.e.a. bij de GAP outlet en een boekje bij de Disney winkel (ook een outlet). Verder kunnen we ons aardig inhouden. Om half 10 sluiten de winkels en dan hebben we net ons rondje klaar.

We rijden terug naar het Westin en de jongens gaan lekker in bed nog TV kijken, uiteindelijk is het half 12 en zijn ze nog wakker (hadden in de auto geslapen)… ik kruip er maar bij (en Andy ook) en het licht gaat uit. Morgen de laatste volle dag van de vakantie!

Hannie zei

Mooi hotel!
Sawgrass mills staat bij ons ook op het lijstje verheug me er nu al op.
Geniet nog van jullie laatste dag.

Dees zei

wat een prachtig hotel met dito uitzicht. Aaahhhh.
Geniet van de rest van de vakantie!

Rick, Sunshine State zei

Tjeejte echt helemaal niks mis met het hotel zeg..

Saskia zei

Zier er weer allemaal heel goed uit. Kan me voorstellen dat de jongens lief waren naar die aankopen, leuk alles voor $2.
Geniet enorm van jullie laatste dag,
Have Fun!!
Saskia

Anoniem zei

Mooi uitzicht hoor. En tja Build a Bear. Ook wij ontkomen daar nooit aan. En dan morgen alweer jullie laatste volle dag. Maak er een hele mooie van.

Marja en Tony zei

Prima uitzicht en weer lekker geshopt...En? was het de grootste Mall?

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha, geweldig die Build a Bear !!! Het is dat wij niet zo van de beren zijn, maar anders had deze prima bij mij/ons gepast ;-) !! Oh ja, we zijn wel heel erg van de beren !!!

En ik zie nu foto's van het hotel, maar dat was toch niet het hotel waar ik zakelijk zat .... Maar nog steeds een erg mooie prijsvlg mij !