zondag 3 juli 2011

Dag 2 Little Toot

Vanmorgen was het natuurlijk vroeg dag... Tegen vijven hoorde ik al de eerste geluiden en zo kwam het dat we om 7.15 uur de parkeerplaats van de IHOP op reden. We zaten alleen in het restaurant maar dat duurde niet heel lang. Mijn veggie omelette smaakte echt super!

Rond acht uur waren we klaar met ontbijt en reden we even naar Publix voor wat drinken en donuts voor later op de dag. Dan de TomTom aan met bestemming Little Toot! We zijn er al rond kwart over 9 en melden ons voor onze reservering. We rekenen af en dan hoeven we pas over 1,5 uur ons weer te melden, niet erg hier is genoeg te zien en te doen. Aan de overkant is pier 60 met wat winkeltjes en een overkapte speeltuin.

De jongens vermaken zich zo wel een tijdje tot het tijd en ondertussen schiet ik nog een paar plaatjes op het strand

En dan is het tijd om weer over te steken naar het haventje waar de Little Toot aangemeerd ligt. Er voegen zich op het laatste moment nog best wel wat mensen bij de boot en zo varen we met een man of 15 de haven uit.

Na een tijdje varen we met 3 boten een paar rondjes en komen de dolfijnen spelen. Ik heb er wel een paar op de foto kunnen zetten, en vond het wel een heel leuk boottochtje zo!!

Mauro heeft ook de hele tijd langs de reling gestaan, Milan vond het af en toe wel leuk maar dit was zeker niet zijn favoriete uitje van de week haha!!

Weer terug op de parkeerplaats waren we blij dat we vanmorgen zo vroeg waren geweest... nu was de parkeerplaats afgeladen en de Amerikaan was blij met ons plekje én ons parking ticket...we hadden immers toch voor de hele dag al betaald dus nu kon nog iemand anders ervan genieten.

Langs de kust rijden we terug, eigenlijk een hele gezellige route, dat het niet opschiet is helemaal niet erg. Onderweg staat ook nog een brug open (terwijl ze al zo hoog zijn, blijkbaar nog niet hoog genoeg).

"Thuis" moeten we eerst weer naar de Dollar Tree voor 2 schepnetten en een soort zeil voor achterin de auto zodat morgen onze spullen daar netjes onder kunnen liggen. We vinden iets wat er op lijkt. Dan nog naar de Publix voor de lunch...onder andere een lekkere schaal fruit en stukjes kip. We nemen het mee naar het hotel en lunchen daar op ons kleine terrasje. Dan roept het zwembad de jongens en plons...daar gaan ze (en blijven ze!!). De rest van de middag is het zwembad en zee en strand... ze kunnen zich daar heerlijk uitleven. De zee is ook heerlijk!! De schepnetten vangen schelpenpulp en een paar mooie schelpjes.

Zo brengen we de middag door en vermaken we ons prima. Ik heb ook wifi bij het zwembad dus schrijf alvast het eerste stukje van het blog op mijn iPhone en ik lees op het FloridaForum dat ik vast de verkeerde oplader van de iPad heb meegenomen. Balen, toch nog maar eentje aanschaffen dan van de week...gelukkig staat de $$ 1,45!

Tegen zessen gaan we uit het zwembad en de jongens lekker in bad en wij douchen... bij Mauro komt dan Klaas Vaak langs... hij is ineens helemaal moe en wil niet meer weg om nog ergens een hapje te gaan eten. Andy informeert bij de receptie waar we pizza kunnen halen en dat blijkt ook aan de 'overkant' op het winkelcentrum naast de Publix te zitten. Even later komt hij al terug met een American Size pizza... die ene kunnen we nog niet eens met z'n vieren op. Lekker is wel dat er verschillende slices in de doos zitten dus verschillende smaken! De receptioniste zei dat ze daar zulke lekkere pizza's hadden, nou ze had helemaal gelijk.

Mauro heeft nog net gegeten en viel toen in slaap... die ligt lekker in het ene bed te slapen terwijl wij nu genieten van de live muziek bij de bar, Milan kijkt CartoonNetwork en Andy gaat nu onderweg naar het strand om even van de zonsondergang te genieten. Milan gaat nog even mee met schepnet en op blote voeten, heerlijk dat strand zo voor de deur!

Morgenochtend kunnen we hier rustig aan doen en rustig afscheid nemen van het strand... dan gaat we naar het Tropicana Field waar om 13.40 de baseball wedstrijd begint tussen de Tampa Bay Rays en de St. Louis Cardinals... daar zijn wij bij! En daarna rijden we naar de villa in Orlando...

Overigens was het vandaag de hele dag droog en half bewolkt maar meer dan genoeg zon...heerlijk weer!!

Tot slot nog een filmpje met wat foto's van de iPhone van vandaag:

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ton, Wijnie en Bart Staalstra zei

Zo dat kun je. Met recht een top dag noemen!
Little toot is en blijft ook voor ons een favoriet.
En ja die opladers zijn soms wat verwarrend. Waarom niet gewoon dezelfde denk ik dan.
Veel plezier morgen bij het baseball.
Groeten en have à good one!

Hannie zei

Zooo, dat ziet er allemaal weer erg goed uit.
Wat een mooie dolfijnen foto's. Dat valt nooit mee om dat goed er op te krijgen.
Have fun!

Anoniem zei

Dat was een heerlijk dagje zeg. Dolfijnen spotten blijft een happening. En het vastleggen van een dolfijn op de foto is een hele kunst. Top.
Fijne wedstrijd morgen.

Anita zei

Wat een super dag was dit al, lekker als je al zo vroeg wakker bent in het begin van de vakantie.
Dolfijnen spotten is geweldig.
Wij vragen ook vaak aan een receptioniste of ze aanbevelingen hebben, zijn vaak de leukste adresjes.
Heel veel plezier bij de wedstrijd.
Groetjes
Anita

Rick, Sunshine State zei

Prachtige shots van de dolfijnen, ze zijn al zo moeiijk te vangen op de foto. De Little Toot is leuk met heimwee lezen we mee!!

Veel fun nog !!

2theusa/Christa zei

Wat een heerlijke dag, ik kan bijna niet wachten tot wij er ook weer zijn. Mooie dolfijnen foto's hebben jullie gemaakt.
Heel erg bedankt voor je tip betreft de Little Toot op ons blog!
Geniet maar heerlijk verder, groetjes Christa

Patrice zei

Dat was een TOP dag zo te lezen en te zien. De lol spat letterlijk van de foto's af.

Overigens complimenten voor het bolg van vandaag. Met verbazing lees ik dat je deze post op je iPhone hebt geschreven. Who needs a big, large laptop if you can do the job with an iPhone :-)

Veel plezier vandaag bij de wedstrijd en een goede reis naar Orlando.

Greetz,
Patricia

Marja en Tony zei

Jullie hebben het maximale uit de dag gehaald zeg!
Schitterende foto van de dolfijnen, blijft toch altijd een belevenis om die in real live te zien!
Strand en pizza's voor de deur, wat wil een mens nog meer...

Teleton zei

Een goed begin is het halve werk, de stemming zit er lekker in en zo hoort het ook!

Jeanette Bastiaanse zei

Lijkt me geweldig Little Toot. En vooral als de dolfijnen achter de boot gaan aanzwemmen. Kunnen ze jullie niet meer afpakken. En dan nu de baseball wedstrijd. Ben heel benieuwd hoe jullie die vinden.

Robert-Jan en Yvonne zei

Leuk, een visitor uit California zie ik op je blog. Rara ;-) ! leuk verslag van een heerlijke dag ! Vooral die foto met die hap uit die cap ! Haha !